CTY Greece: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διοργάνωση του 19ου Διεθνούς Συνεδρίου του European Council for High Ability, ECHA 2024
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 19ο Διεθνές Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για Άτομα με Υψηλές Ικανότητες/ European Council for High Ability (ECHA), μια διοργάνωση σημείο αναφοράς για τη χαρισματικότητα και την εκπαίδευση των παιδιών και νέων ανθρώπων με υψηλές δυνατότητες, τόσο για την ακαδημαϊκή όσο και για την εκπαιδευτική κοινότητα. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, από την Τετάρτη 28 έως το Σάββατο 31 Αυγούστου 2024, και συνδιοργανώθηκε από το Center for Talented Youth (CTY) Greece/ Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του ECHA.
Μέσα σε τέσσερις ημέρες, το συνέδριο με τίτλο “Expanding Horizons: The Odyssey of Talents and Gifts”, φιλοξένησε 400 ακαδημαϊκούς, επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς από 40 χώρες από όλον τον κόσμο, περισσότερες από 80 συνεδρίες, 128 προφορικές παρουσιάσεις, 43 εργαστήρια και οκτώ συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας (συμπόσια), στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στις εγκαταστάσεις του ACT - American College of Thessaloniki.
Οι εργασίες ξεκίνησαν με τους χαιρετισμούς της Δρος Γεωργίας Τσουλφά, Διευθύντριας του CTY Greece/Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά και Προέδρου του Συνεδρίου, του Γιάννη Τσορμπατζόγλου, Chief Operating Officer for Planning & Innovation, Vice President του Κολλεγίου Ανατόλια, του Δρος Πάνου Βλάχου, Προέδρου του Κολλεγίου Ανατόλια, και της Dr. Lianne Hoogeveen, απερχόμενης Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για Άτομα με Υψηλές Ικανότητες / ECHA.
Αναδεικνύοντας το καίριο ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών, το οποίο αποτελεί αντικείμενο διαλόγου στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, οι προσκεκλημένοι ομιλητές, κορυφαίοι επιστήμονες του κλάδου, ανέλυσαν παραμέτρους, διεθνείς έρευνες και πρακτικές, στις κατάμεστες αίθουσες του συνεδρίου.
Όπως τόνισε και η Δρ Γεωργία Τσουλφά, «το συνέδριο ήταν μια δυναμική ανταλλαγή ιδεών και καινοτομιών στον τομέα της χαρισματικότητας, επικεντρωμένο στην αναγνώριση και υποστήριξη παιδιών με αυξημένες δυνατότητες, καθώς και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του τομέα. Εξερευνήσαμε στρατηγικές, μοιραστήκαμε έρευνες και συζητήσαμε τις βέλτιστες πρακτικές που θα διαμορφώσουν το μέλλον της ανάπτυξης και υποστήριξης χαρισματικών ατόμων σε όλο τον κόσμο».
H Dr. Amy Shelton, Εκτελεστική Διευθύντρια του Center for Talented Youth του Πανεπιστημίου Johns Hopkins (ΗΠΑ) αναφέρθηκε σε ανισότητες που παρατηρούνται στην πρόσβαση των παιδιών σε προγράμματα προηγμένης εκπαίδευσης και οποίες οφείλονται συχνά σε εργαλεία / τεστ που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό τους. Για αυτόν τον λόγο η έρευνα προσανατολίζεται σε πιο συμπεριληπτικές εναλλακτικές λύσεις, καθώς και σε αναθεώρηση των μέχρι τώρα πρακτικών, υπογράμμισε η εκτελεστική διευθύντρια του CTY του Johns Hopkins University.
Ο Dr. Colm O'Reilly, Διευθυντής του Centre for Talented Youth Ireland, Dublin City University (Ιρλανδία), έκανε μία 30ετή αναδρομή στην εκπαίδευση των χαρισματικών-ταλαντούχων παιδιών μέσα από τη μακρόχρονη εμπειρία του CTY Ireland. Στην ομιλία του στάθηκε ιδιαίτερα στις κοινωνικές, συναισθηματικές και ψυχικές ανάγκες των παιδιών, στις σύνθετες ειδικές ανάγκες μαθητών/τριών παιδιών με αυτισμό, διάσπαση προσοχής κλπ., αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν χαρισματικοί μαθητές που προέρχονται από μειονότητες.
Ο Dr. Del Siegle, Επικεφαλής της έδρας Lynn and Ray Neag Endowed Chair for Talent Development, Neag School of Education, University of Connecticut (ΗΠΑ), επεσήμανε τα κρίσιμα στοιχεία της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών για την καλλιέργεια των ταλέντων τους, η οποία κάνει πραγματικά τη διαφορά στη ζωή των παιδιών ωφελώντας την κοινωνία. Στην παρουσίασή του, εξερεύνησε τα βασικά συστατικά της ανάπτυξης ταλέντων που προάγουν την υγιή ανάπτυξη και διατηρούν τα κίνητρα και τη δέσμευση των μαθητών/τριών.
Η Dr. Franzis Preckel, Professor of Giftedness Research and Education, University of Trier (Γερμανία) χαρακτηρίζοντας τη χαρισματικότητα ως δυνατότητα ενός ατόμου να αναπτύξει επιδόσεις άνω του μέσου όρου σε συγκεκριμένους τομείς, ανέλυσε το πλαίσιο TAD (Talent Development in Achievement Domains) που διακρίνεται από τέσσερα επίπεδα ανάπτυξης ταλέντων, προσδιορίζει προγνωστικούς παράγοντες και δείκτες που εξαρτώνται από το επίπεδο του παιδιού και περιγράφει τις εσωτερικές διαδικασίες που προκαλούν το ενδιαφέρον και την επιτυχία σε έναν τομέα.
Η Δρ Ελευθερία–Σοφία Γωνίδα, Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης, Αριστοτέλειo Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), παρουσίασε έρευνα που εκπονήθηκε σε συνεργασία με το CTY Greece για την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση (Self-Regulated Learning/SRL) - την ικανότητα του ατόμου να αποτιμά και να ελέγχει το μαθησιακό του περιβάλλον – καθώς και των κινήτρων. Η ομιλήτρια αναφέρθηκε στην αναζήτηση ακαδημαϊκής βοήθειας ως σημαντική αυτορρυθμιζόμενη στρατηγική που συνδέεται με προσαρμοστικά κίνητρα και μπορεί να αμβλύνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ακαδημαϊκά ταλαντούχοι μαθητές.
· Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για Άτομα με Υψηλές Ικανότητες (ECHA) είναι ένας Ευρωπαϊκός Μη Κυβερνητικός Οργανισμός (ΜΚΟ) που στοχεύει στην προώθηση της έρευνας, της ανάπτυξης και της εκπαίδευσης στον τομέα των υψηλών ικανοτήτων, προκειμένου να συμβάλει στη βέλτιστη ανάπτυξη και ευημερία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με αυτά τα χαρακτηριστικά. Αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από 2.000 μέλη σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλον τον κόσμο, το ECHA είναι η μεγαλύτερη επιστημονική εταιρεία στο πεδίο στην Ευρώπη και από τις μεγαλύτερες διεθνώς. Το CTY Greece είναι μέλος του ECHA, και τον Ιούνιο του 2020 η Διευθύντρια του CTY Greece, Δρ Γεωργία Τσουλφά, εξελέγη μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου.