Βασικές Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών
Κάνουν λάθη οι υπολογιστές; Πώς ξέρει μια μηχανή τι να κάνει; Είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη πραγματικά ευφυής;
Αυτό το μάθημα θα καθοδηγήσει τους μαθητές στις αρχές της επιστήμης των υπολογιστών, εξερευνώντας τη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές των εννοιών που τη διέπουν.
Οι μαθητές θα γνωρίσουν τις έννοιες των αλγορίθμων, των μαθηματικών του δυαδικού, της άλγεβρας του Boole και της ψηφιακής λογικής, καθώς και τη θεωρία υπολογισμού. Θα μυηθούν στην αρχιτεκτονική των υπολογιστών, τα λειτουργικά συστήματα, τα δίκτυα υπολογιστών και τα ενσωματωμένα συστήματα και θα αποκτήσουν εικόνα για τα νευρωνικά δίκτυα στα οποία βασίζονται τα σύγχρονα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις νεοαποκτηθείσες θεωρητικές τους γνώσεις μέσω προσομοιώσεων σε θέματα όπως η Ψηφιακή Σχεδίαση και οι Μηχανές Turing, καθώς και μια πληθώρα προγραμματιστικών προκλήσεων, κυρίως σε γλώσσα C++.
Μαθησιακοί Στόχοι
Απόκτηση μιας ευρείας κατανόησης του πώς η πληροφορική και η τεχνολογία διαμορφώνουν τον κόσμο μας.
Διαμόρφωση και υλοποίηση αλγορίθμων σε μία ή περισσότερες καθιερωμένες γλώσσες προγραμματισμού και διερεύνηση προγραμματιστικών αστοχιών, αποσφαλμάτωση και έλεγχος προγραμμάτων, και αξιολόγηση πολυπλοκότητας αλγορίθμων.
Χρήση αλγοριθμικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων προγραμματισμού με τη χρήση συνθηκών, επαναληπτικών και αναδρομικών δομών, και άλλων τεχνικών.
Σύγκριση και αντιπαραβολή διαδικαστικού και αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας σε ομαδικά, βασισμένα σε projects, περιβάλλοντα μάθησης